Lieve lezers aller landen, het is zover. Alle Canada-documenten zijn er, we mogen vertrekken. Nu nog concrete afspraken maken met de rijschool en daarna koffers pakken. Spannend, spannend, spannend. We houden jullie op de hoogte!
----------------------------Noord-Amerika gezien vanuit de truck-----------------------
maandag 16 januari 2012
woensdag 11 januari 2012
donderdag 1 december 2011
The American embassy
Vandaag was ik al om 8h op de Amerikaanse ambassade voor een interview met de consul. Volgens mijn Canadese werkgever heb ik een visum nodig om in bepaalde amerikaanse havens en luchthavens binnen te mogen met de vrachtwagen.
Na verschillende omleidingen, controles, loketten en wachtruimtes, beland ik uiteindelijk bij de consul; na een kwartiertje weet ik dat mijn visum binnen de week opgestuurd wordt. Weer een stap dichter!
vrijdag 17 juni 2011
Contract getekend !
Het was wel spannend, zeker omdat de uitslag van het medisch onderzoek op het laatste nippertje doorgestuurd werd naar de firma.
Maar nu vrijdagnamiddag is het verlossende woord gevallen!
Ik heb een contract gekregen bij SGT!
Volgens Jean-Pierre Rabbath zal het toch een maand of acht duren voor alle papieren in orde zijn.....
Maar dan mag ik hier komen rijden. Waw!
Maar nu vrijdagnamiddag is het verlossende woord gevallen!
Ik heb een contract gekregen bij SGT!
Volgens Jean-Pierre Rabbath zal het toch een maand of acht duren voor alle papieren in orde zijn.....
Maar dan mag ik hier komen rijden. Waw!
donderdag 16 juni 2011
Medische sollicitatie?
Om zeker te zijn dat ik gezond genoeg ben om in de VS rond te rijden, moet ik vandaag een paar tests ondergaan om suiker en bloeddruk te meten. Als de uitslag niet goed is krijg ik vrijdag geen contract.
Spannend, té spannend misschien!
Spannend, té spannend misschien!
woensdag 15 juni 2011
Getest!
Vandaag een kleine testrit gedaan met een oude International op het terrein van de firma, voorafgegaan door een 'pre-check'.
De oplegger is toch echt een stuk langer dan bij ons en het schakelen is lastig.
Hier rijden ze nog met een niet-gesynchroniseerde bak en voor mij is dit zo'n 20 jaar geleden nl. in het begin van mijn chauffeursleven.
Ook de pre-check is nieuw voor mij en het wordt dus het betere natte-vinger-werk.....volgens mijn 'beoordelaar' is er hier en daar nog werk aan de winkel maar hij verklaart mij geslaagd voor de praktische test....
Straks nog een tweede gesprek met de 2chefs ,nog een medische test in Québec (ook spannend) en dan krijgen we hopelijk een gunstig antwoord.....

De oplegger is toch echt een stuk langer dan bij ons en het schakelen is lastig.
Hier rijden ze nog met een niet-gesynchroniseerde bak en voor mij is dit zo'n 20 jaar geleden nl. in het begin van mijn chauffeursleven.
Ook de pre-check is nieuw voor mij en het wordt dus het betere natte-vinger-werk.....volgens mijn 'beoordelaar' is er hier en daar nog werk aan de winkel maar hij verklaart mij geslaagd voor de praktische test....
Straks nog een tweede gesprek met de 2chefs ,nog een medische test in Québec (ook spannend) en dan krijgen we hopelijk een gunstig antwoord.....

dinsdag 14 juni 2011
Eentje is genoeg!
Afspraak vandaag bij SGT voor een "live" gesprek...is toch wat anders dan mailen of bellen.
Voor ik de hof op draai, zie ik dat er enkele trekkers staan te wachten op een chauffeur. Voor de leken onder ons: dit is het voorste gedeelte van een trekker/oplegger- combinatie, daar waar chauffeur en motor zitten.
Misschien staat er voor mij ook eentje tussen :-)


Voor ik de hof op draai, zie ik dat er enkele trekkers staan te wachten op een chauffeur. Voor de leken onder ons: dit is het voorste gedeelte van een trekker/oplegger- combinatie, daar waar chauffeur en motor zitten.
Misschien staat er voor mij ook eentje tussen :-)

Abonneren op:
Posts (Atom)