dinsdag 21 februari 2012

De sans-papiers

Natuurlijk moeten er eerst een paar papieren in orde gebracht worden, maar...
Het is niet zo simpel als gedacht, ik voel me soms zoals een Irakees of een andere vluchteling die niet weet waar hij aan begonnen is.
De Canadezen sturen me op een vriendelijke manier van 't kastje naar de muur,zowat elk papier dat ik nodig heb had ik eerst moeten aanvragen,niet zo simpel als je hier één dag bent en geen adres hebt,gelukkig heb ik een wel een werkvergunning en versta ik de taal min of meer.
Ik kan me dus ( perfect ) inbeelden wat die arme mensen uit de derde-wereldlanden meemaken als ze bij een niet-al-te-lieve loketbediende weggestuurd worden,een mens zou voor  minder rechtsomkeer maken!
Allez,om een lang verhaal kort te maken,na twee dagen heb ik op zak:sociale zekerheid,een bank+bankkaart,ziekteverzekering voor eerst drie maand+een berg afspraken voor de volgende dagen en week.
Morgen om 8h naar de rijschool-voor de eerste keer in mijn leven.Moet ik daarvoor zo oud geworden zijn?

1 opmerking:

  1. Allé doe het daar goed.
    Jan en ik zitten op dit moment in Tenerifé op stage ifv het WK indoor te Istanbul. Ons verhaal zit er bijna op.
    Ik blijf je volgen hé
    Groetjes daar en natuurlijk ook aan Hanne
    x LAT COACH

    BeantwoordenVerwijderen