vrijdag 30 maart 2012

Bloed, zweet en tranen...

Vandaag om 05u45 (ja,'s morgens) mijn laatste les: nog 2 uurkes trainen op de Controle Avant Départ en de versnellingsbak.
Mijn leraar kijkt zorgelijk....Het benoemen van alle te controleren onderdelen van de vrachtwagen gaat volgens hem niet vlot genoeg en het embrayeren verloopt met veel gekraak...en ik moet straks mijn examen afleggen! Shit....
Om 8u30 is het zover: ik krijg 20 minuten om de C.A.D uit te voeren. De examinator geeft geen krimp maar zegt halfweg dat ik moet opschieten....stress...
Daarna de baan op -ik weet niet of ik geslaagd ben voor de C.A.D :-\ - voor een toer van zo'n anderhalf uur. Ik heb gans Drummondville gezien!
Ondertussen beetje babbelen over het transport-leven in België, mijn plannen in Canada...tamelijk gemoedelijk tussen het gekraak van de versnellingsbak door :-\ ...écht nie simpel!
Terug bij het examencentrum, vrachtwagen stilgelegd, grote stilte als de examinator zijn evaluatiepapieren invult...en dan: handruk, "mes félicitations"...
Blijkt achteraf dat ik een groot stuk van de C.A.D gewoon vergeten ben en dat ik alle punten bij het rijden verloren ben door het schakelen. Al de rest was gelukkig heel goed...mijn ervaring heeft me gered!
Het goeie nieuws gaan melden naar de rijschool, waar de leraar opgelucht reageert -hij dacht dus echt dat ik het niet zou halen- en dan naar het motel, Hanne ophalen, nog efkes naar de firma en dan weekendje relaxen in Montreal. Yes!

1 opmerking:

  1. Hey jullie tweekes ! Ik ontdek met veel plezier jullie blog, ook met wat spijt dat ik niet van in het begin van zijn bestaan afwist en al jullie stappen heb kunnen volgen. Laurens, n'en heel dikke proficiat met uw geslaagd examen !!!!! Nu kan de 2de fase van jullie avontuur beginnen, hé ! Geniet ervan en blijf ons verder op de hoogte houden op jullie smakelijke grappige manier. Dikke bees, Dette

    BeantwoordenVerwijderen