donderdag 1 maart 2012

Ben ik al goed genoeg ?

Vandaag afspraak bij de rijschool om een korte test te doen: ik wil weten hoeveel lessen ik nodig heb om te kunnen slagen voor het praktisch rijexamen. Ja, ook al rij ik al 25jaar met de camion... Ideaal weer is het niet: sneeuw en nog eens sneeuw, al gans de week trouwens.
Eerst de 'Controle Avant Départ': dat is de pre-check die je moet uitvoeren vóór je mag vertrekken met je wagen.
De lesgever zegt dat mijn woordenschat  nog niet op punt staat: ik begrijp alles, kan alles correct aanwijzen, maar de juiste technische termen -in het frans- zijn er nog niet. De taalbarrière is er weer. Dat wordt extra les en extra blokken.
Het rijden op zich is ook in orde volgens hem maar het schakelen -vooral het terugschakelen- is een werkpunt: leren meer op toerental te rijden en de koppeling niet te diep in te drukken.
Shit man, het is dan ook écht lang geleden dat ik met een niet-gesynchroniseerde bak heb gereden. Dat wordt dus ook extra les.
Vanaf de dag van het slagen voor het  theoretisch examen,  moet je -volgens de wet- een maand wachten voor je het praktisch examen mag afleggen.
Ik heb een afspraak op 30 maart en zal daarvoor dus nog een aantal uur les krijgen.
Hier een maand op mijn eentje zitten niksen, zie ik echt niet zitten.... ik ga dus seffens  op zoek naar een vlucht 'back home'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten