zondag 17 juni 2012

Tweede maand achter de rug.

Gisteren was ik exact twee maand onderweg bij SGT.
Net als vorige maand 17000 km. gereden,volgens het contract garanderen ze me 400 miles per dag(640 km).
Meer rijden brengt niet op, elke dag moet je afgelegde km. doorgeven en daar houden ze écht wel rekening mee.
Om iedereen tevreden te houden zijn er dus geen echte uitschieters.
Het was geen spectaculaire maand, wel had ik een gesprek met de dispatch over het "rond de kerk rijden".
Ik weet niet of het veel zal uithalen maar ik hoop dus wat verdere reizen te krijgen.
Naar Canadese normen doe ik korte afstand en daarvoor zijn we niet gekomen. Ik wil álles zien, niet alleen oostkust.
Na het gesprekje hadden ze toch iets liggen voor Ohio met een retour in Kentucky, da' s toch al iets.
Maar ook al zijn de reizen niet altijd ver genoeg, het is een ongelooflijke ervaring.
De manier van werken is relax te noemen...volgens mij geen -volgens Hanne toch wel wat- stress.
Haal je de vooropgestelde rendez-vous niet dan regelt de planning bvb. een nieuwe afspraak.
De automobilisten die trager rijden dan de camions, da' s pas stress.
Het verschil met Europa is dat ze geen gas bijgeven als je er naast gaat rijden, niemand lijkt gehaast te zijn.
Nog positief is dat er bijna overal plaats is om te pauseren of om te slapen, zelfs op de parkings van de supermarkt is er plaats en word je niet weggejaagd...toch wat anders dan in vb Duitsland.
Op de truckstops is het zo dat er verschrikkelijk veel lawaai is van dag en nacht draaiende motoren, zowel van koelopleggers als van trekkers, die gewoon draaien voor de airco. Maar we zijn goeie slapers dus dat lukt wel.
Hierbij het kaartje met de door ons bezochte plaatsen. Hopelijk zitten er volgende maand meer nieuwe uitschieters bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten