maandag 23 juli 2012

Welkom in Calgary.

Vandaag kennisgemaakt met Stan, de (enige)  dispatcher/manager/manusje-van-alles van de SGT-buro in Calgary. Hij werkt er zelf nog maar 3maanden (gelijk Laurens dus) en hij heeft 5 camions rijdend en 6 stilstaand. En blijkbaar heeft de volledige ploeg in Calgary zo'n 3 maand geleden massaal ontslag genomen. ?.
Gelukkig hebben we al de 3maand ervaring van in st.germain....hier zijn de chauffeurs nogal op zichzelf aangewezen en is Stan voor bepaalde zaken ook nog wat zoekende. Na een (heel) korte introductie krijgen we de sleutels van de nieuwe camion: de 2517, van het jaar 2009, 550000km, een Peterbilt (een échte Amerikaan dit keer), en vuil....de laatste chauffeur is een maand geleden vertrokken en was een roker en niet-kuiser...
Maar veel installeertijd krijgen we niet, eerst laden in Calgary om morgen het eerste uur te lossen in Edmonton en daarna laden in Edmonton voor....Pennsylvania!!
We denken eerst dat het een grapje is maar nee hoor, ze sturen ons terug naar de oostkust, waar we juist vandaan komen!! Bij nader inzien logisch want de trekker moet binnen voor jaarlijks onderhoud in...st.germain natuurlijk.
En na onze eerste rit blijkt dat dat onderhoud nodig zal zijn: de luchtvering van de cabine is lek, een stuk van de schokdemper zit los, enkele wijzertjes die niet marcheren...het is duidelijk dat de laatste chauffeur niet meer geïnteresseerd was in zijn trekker...
En de ' Pete' (zoals ze hier een Peterbilt noemen) is heel anders dan de Volvo. De sleeper is veel ruimer.
Het dashboard is minder praktisch maar misschien wel mooier.....En het is wat zoeken naar de juiste 'vitesse' (deze is volledig handgeschakeld) en naar de juiste hoogte van de stoel :-) (meer foto's volgen later).

En dan zijn we vertrokken voor onze eerste lánge reis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten